Helga is klantcontactmedewerkster. Zij staat klanten uit de regio Rotterdam en Den Haag met raad en daad te woord bij storingen van de centrale verwarming. En ze doet dit op haar eigen, unieke manier.
De energie doorgeven
De ‘energieboost’ die ik heb gekregen van Breman probeer ik elke dag weer door te geven. En die ‘boost’ kreeg Helga aan het begin van haar carrière bij Breman, nu vijf jaar geleden. “Als ik terugdenk aan dat moment. Toen ik na jaren van leven in de bijstand met mijn toen nog jonge kinderen, de kans en het vertrouwen kreeg om aan de slag te gaan bij Breman, dan word ik weer warm vanbinnen. Bij mijn start maakte de directeur zich hard om mij een plek te geven binnen de organisatie. De directeur hè! Waar hoor je dat nog? Ik ben zo dankbaar voor de kans die ik kreeg en dat maakt mij ook zo trots om bij Breman te werken. Want mijn ervaring laat zien waar het bij dit familiebedrijf om draait, om de mensen.
Het gaat ook om de emotie
Bij elk gesprek dat ze als KCC-medewerker voert met de klanten, probeert ze dat vertrouwen en die positieve energie over te brengen. “Daar draait het om in mijn vak. Ik ben hier om de klant te helpen, en daar moet de klant op kunnen vertrouwen. “Warmte is niet alleen maar een technisch meetbare temperatuur, maar ook een emotie. En in elk gesprek ga ik dus een emotionele binding aan met de klant. Dat klinkt misschien wat zwaar, maar zo sta ik er wel in.”
Klanten in elke situatie helpen
Je inleven, respectvol blijven en geduldig zijn. Dat zijn dé sleutels tot succes, aldus Helga. “Je bereikt zoveel meer door die ‘ingrediënten’ te gebruiken. Voor de klant, maar ook voor jezelf. Klanten zijn soms echt in paniek. Sommige zijn al op leeftijd of ze spreken de taal niet goed. Ik vind het echt een uitdaging om in deze lastige situaties het gesprek zo te wenden, dat we het positief en goed kunnen afsluiten. De klant is dan blij, maar ik ook. Want het is me gelukt om van iets negatiefs iets positiefs te maken. En 9 van de 10 keer lukt het me ook. En die ene keer dat het niet lukt? Ach, ik schenk er niet teveel aandacht aan. Want, (met een knipoog) dat gaat ten koste van mijn positieve energie.”
Warmte op twee manieren
“We geven dus eigenlijk op twee manieren warmte. In de zin van een goed functionerende cv-ketel, maar ook in de gesprekken die wij voeren met de klanten. En dat laatste is misschien nog wel belangrijker dan het eerste. De ‘energieboost’ die ik heb gekregen van Breman probeer ik elke dag weer door te geven.”
Vacatures
Bij Breman staan we altijd open voor nieuw talent. Of je nou zoekt naar een functie als installatiemonteur, service monteur, werkvoorbereider, projectleider, of leerling-monteur, bij Breman ben je welkom!
Wil jij ons energiepositieve team versterken?
Zoek op postcode / plaats
Industriekade 45
Commercieel medewerker binnendienst
8281 JA Genemuiden
Junior Facilitair Medewerker Beheer
8022 AT Zwolle
Business Controller, Breman Techniek
8042 PC Zwolle