ZOwonen

ZOwonen

Meer kwaliteit, meer comfort en minder kosten voor Zowonen uit Sittard.

Vraag

ZOwonen zet in op een ketengerichte samenwerking in het dagelijks onderhoud. Doel: het verhogen van kwaliteit, het verlagen van onderhoudskosten en het bieden van een optimale dienstverlening aan huurders, door samen en slimmer te werken met ketenpartners.

Ketenpartner

Breman Geelen is in 2013 geselecteerd als ketenpartner. Sinds die tijd voert Breman Geelen tot volle tevredenheid van ZOwonen én haar huurders, samen met twee andere ketenpartners, al het niet-planmatige onderhoud uit. Dit betekent dat Breman verantwoordelijk is voor het organiseren en uitvoeren van het reparatie- en mutatieonderhoud, de wmo aanpassingen en de vervanging van sanitaire installaties.

Werkwijze

De huurders van ZOWonen melden hun reparatieverzoeken rechtstreeks bij het Klant Contact Center van Breman Geelen. Hier worden alle verzoeken afgehandeld. Vanaf intake-planning-uitvoering tot en met kosten- en statusrapportages. Niet alleen voor de W-installaties, maar voor alle voorkomende werkzaamheden in en om de woning.

In deze vorm van samenwerking heeft Breman Geelen tot volle tevredenheid van ZOwonen een aantal medewerkers overgenomen. Dankzij de overname bespaart ZOwonen op haar bedrijfslasten, zonder dat de dienstverlening ten aanzien van service-onderhoud in het gedrang komt.

Uit het juryrapport ZOwonen
Breman Geelen maakt onderdeel uit van een sterke groep, waarin een aantal centrale diensten goed geregeld zijn. De Breman Installatiegroep is vooruitstrevend wanneer het gaat om een visie op ketensamenwerking en hoe deze doorwerkt in het operationele proces.